Žurnál

Len pre celebrity?

Elegantná pánska móda

Interview s Jozefom Grondžákom majiteľom Lombardi Fashion House.

Pri nedávnom udeľovaní národných cien za filmovú a televíznu tvorbu IGRIC 2021, ktorý je právom označovaný za slovenských Oscarov, sa moderátori tejto významnej udalosti – herci Renáta Ryníková a Juraj Ďuriš – objavili vo veľmi atraktívnych modeloch, ktoré  s Vami režisérka a producentka Yvonne Vavrová  pre nich vybrala vo Vašom Lombardi Fashion House. Znamená to, že ste stylistom a módnym poradcom najmä hercov a celebrít?

Určite je vždy zaujímavé a atraktívne obliekať známe osobnosti, byť im dobrým stylingovým poradcom, ale nemôžem povedať, že som tu len pre celebrity. Každý, kto má záujem ísť s dobou, byť dobre, vkusne, kvalitne a trendovo oblečený je v mojom Lombardi Fashion House vítaný.

V tejto branži pracujete už veľa rokov. Vo Vašich atraktívnych priestoroch v bratislavskej Petržalke ponúkate najmä pánsku módu. Ako hodnotíte vývoj v tomto segmente? Sú súčasní muži iní, majú väčšie nároky? Majú odvahu byť originálni a niekedy dokonca aj trošku provokovať?

Samozrejme, že pokrok vidieť v mnohých smeroch. Módu už dnes sledujú aj páni všetkých vekových kategórií, samozrejme s prihliadnutím na profesnú oblasť, kde sa pohybujú. A tým, že v móde je dnes veľká pestrosť a neobmedzené možnosti, je dostatok priestoru ako na vlastnú predstavivosť, odvahu, či napokon aj peňaženku. Ja sám mám rád extravagantnejšie veci a kľudne si na seba dám aj sako s netradičným designom. Často zákazníkom pomôže aj to, že nejaký model vidia na živo, teda na niekom. Často sa mi stávalo, že mi zákazník povedal, že by mal rád to, čo mám práve na sebe.

Bohužiaľ, vďaka pandémii Covidu, sa množstvo obchodov presunulo do internetového priestoru, a osobný kontakt tým pádom nie je možný.

Na jednej strane  sú e-shopy veľká a prospešná vec, ale na druhej prinášajú aj nevýhody. Veľakrát sa mi stalo, že keď príde zákazník, alebo zákazníčka s cieľom niečo zaujímavé si kúpiť, hľadajú konzervatívne len v tých produktoch, v ktorých doteraz „fungovali“. Keď ich posmelím a ponúknem aj niečo iné, menej tradičné, v čom by si sami seba ani veľmi nevedeli predstaviť, sú prekvapení. Odrazu zistia, že im svedčí aj úplne iný dizajn, pre nich netypická farba, či strih. A keby si nedali poradiť a nevideli sa naživo pred zrkadlom, ani by sa k osvieženiu, alebo zmene svojho šatníka nikdy neodhodlali. A to by bola škoda. A o tom je osobné poradenstvo, komunikácia zoči voči, naživo. Móda nie sú len úžitkové predmety. Stelesňuje aj ducha originálnych návrhárskych osobností, umelcov, ale aj kultúrnych vplyvov a vzájomného dialógu s ich nositeľmi.

Elegantná pánska móda je to čo vo Vašom Lombardi Fashion House dominuje. Páni u Vás dokonca majú možnosť dať si ušiť košele s vlastným monogramom od firmy BADOS alebo svoj outfit oživiť rozličnými doplnkami, ako sú napríklad askoty. My sme o tomto sofistikovanom módnom doplnku, ktorý aj ponúkame v našom e-shope, písali v našom blogu. Ako ho vnímate Vy? Nie je prežitkom, či akýmsi aristokratickým úletom?

 

Rozhodne patrí aj dnes k obľúbeným doplnkom. Je pravda, že dodáva pánom vzhľad elegána, gentlemana, ale hodí sa ako do oblekov, tak aj do športového outfitu a som presvedčený, že o jeho majiteľovi vysiela signál originality, znalca módy a fajnšmekra.

Aj keď pánska móda u vás dominuje, predsa len ste na dámy nezabudli.

Páni sú často „dovedení“ dámami do predajne, aby si zakúpili niečo kvalitné a hodnotné. Preto som rozmýšľal ako aj dámam pripraviť radosť z nákupu a rozšíril som ponuku aj o viaceré dizajnové kúsky a musím povedať, že majú úspech. Čo viac si želať, ako to, že  si obaja v páre nájdu niečo na seba, čo ich poteší a v čom pôjdu s pôžitkom za kultúrnym zážitkom, alebo na svadbu, či inú spoločenskú udalosť.

Aká je Vaša biznis filozofia? Čo je pre Vás ako stylingového poradcu a majiteľa Lombardi Fashion House podstatné?

Rozhodne mi ide o to ponúkať kvalitu, komfort, pohodlie a vysokú eleganciu. Oblečenie, ktoré zdôrazní prednosti, ktoré podtrhne osobnosť človeka a dodá mu sebavedomie. A tým, ktorí radi vybočia občas aj z bežných koľají, ponúknuť aj prvky extravagancie. V dnešnej dobe, ktorá vyžaduje ekologický a udržateľný status, je určite prínosom vlastniť menej vecí, ale o to kvalitnejších. Verím, že túto filozofiu sa nám zatiaľ darí presadzovať.

Text a foto: Lennie Maxx

Na smímke č.2 herci Renáta Ryníková a Juraj Ďuriš, v dizajne Lombardi Fashion House a v roli moderátorov s oceneným režisérom Jurajom Štepkom pri odovzdávaní národných filmových a televíznych cien IGRIC 2021

Počet pozretí: 182